… Kak smo rekli… pemo dalše …………

subota, 19.07.2014.



Pa sam tu v Basaričekovi malo zastal spredi te stare hiže.. Se pretpostavla da okol četristo let več ta tu stoji.. A to ti je prafzapraf.. prva Zagrebačka pivovara od gda v Zagrebu Gradu znaju za pivu.. Tu je nekakšni Purger.. trgovac.. došel na spametnu ..se reče.. ideju.. da bi morti Zagrepčanci rad imeli tega safta.. Bormeš se ni prevaril .. jedin su se susedi malo bunili kaj je znalo smrdeti gda je ..se reče.. fermentiralo.. No.. gda im je sused ponudil tu pivu.. mam su pozabili vse drugo… Sama pivovara je bila z dvorištne strane v drvenim šupama i bajtama.. V prizemlu te hiže je bila brtija v koju su dolazili Purgeri i drugi.. se reklo.. građani i namerniki .. Narafski da je bilo i druge pijače..al je taj gazda največ nudil pivu jer je imela najbolšu cjenu.. Je to bilo kakti svetcko čudo v Gradecu na Griču brdu.. No.. dok su se v prizemlju častili obični ljudi.. tam gor na prvem katu je bilo malo bolše ..hoh.. vređeno.. Tu je pak dolazila gradcka gospoda.. plemići.. baruni.. grofi.. fkratko.. razna aristokracija i fest bogati Zagrebački trgofci.. Pa se je gzda pivovare dosetil.. je zrušil pregradne zide na prvem katu i naredil..ha .. velku sobu za.. bal.. Je.. je.. Slobodno kažemo da je tu bil prvi javni plesnjak od gda naš lepi Zagreb postoji.. Pa kak bi naredil nekašne promene da Zagrepčanci ne moraju samo pivu pit i tancati.. je taj gazda naredil i drugo svetcko čudo tu na bregu.. Po prvi put je v ti sobi gde su velemožni tancali.. priređena kazalištna prectava.. Prava prafcata.. Nekakšno putujuče kazališče je lutalo po svetu pa su i na Grič dovlekli svoje umjetnike glumce.. Dakle.. još dugo vremena su se tu v ti hiži održavale predctave i plesnjak za građane.. Kak je to sve tu bilo privatna stvar teg domišlatog Purgera.. to se mesto ne računa kakti pravo kazališče..al je zapisano v starim spisima.. A prije neg je otprto pravo kazališče tam na vuglu današnje Čirilometodcke vulice još su se privatne kazalištne prectave držale u palači grofice Keglevič v današnjoj Matoševoj vulici …
No.. kak je ta pivovara tu v Basaričekovi postala smetnja kaj je bila mam pokraj Gradckog Magistrata.. na mestu današnjeg Horvackog Sabora.. je taj Purger svoju pivovaru preselil v Doljnji Grad koji se je več navelko širil.. Ju je smesti v današnju Gajevu vulicu tam gde je zdaj restavracija i kavana..Boban..
Sam se samo tak malo prisetil dok sam tu prolazil.. Jeee.. naš lepi i dragi Zagreb Grad je več v ono davno vreme bil prava Metropola.. takšnu pivovaru v to doba ni imel nit Beč.. a bute se fest začudili gda vam velim da je naš Zagreb i telefona imel prije neg Carska prestolnica .. Beč… Ha ..kaj smo ti mi Zagrepčanci…ha …………
Denes tu v hiži živi par stanarof otraga v dvorišču..a gor na katu je prazno i zaprto.. bi ga vrag znal ….je sama hiža v fest lošem stajnu.. pogotovo znutra ……



Pogleč.. ljetni odmori su i tu v Banskim dvorima ..kak zgledi.. nema nikoga..makar se oni črlenim kaj vladaju državom tučeju po prsah kak za njih nema odmora.. Pa sam ja tu bil na Markovem Trgu dobrih pol vure.. i nis videl nit jenog velemožnika da bi ušel al zišel z dvera.. No.. pa kaj to mene briga…. Jedin kaj me štenta su te žute pruge narisane na tem granitnim kockama na podu.. To je kakti oznaka gde buš avtomobil parkiral.. Ti vrapca.. pa kaj su ti buržujski šoferi tak bedasti da se neznaju zparkirat brez tih štrafti…ha ………….



Navek se rad prešpanciram čez tu Čirilometodcku vulicu.. Ima ta za mene takaj del povjesti.. Tu je na broju pet stanoval z dvorištne strane jen prijatel moje familje..pa i ktomu velki pajdaš mojeg tateka.. I smo često tatek i ja tu znali dojti.. tatek na gemišt..a ja bi lutal po celomu Gornjem Gradu.. A taj človek..su ga vsi zvali Vujc.. je bil, oni .. se reklo.. aranžer.. Pa je taj vređival izloge po celomu Gradu Zagrebu.. V to vreme se vse slikalo i crtalo z farbma.. narafski z rukami.. Stručnjaki za to su morali imeti velkog smisla za umjetnost.. I bil je to dobro plačen posel.. I gda bi moj tatek i Vujc spili vse domače zalihe vina i i sode z oneg sifona.. prešli bi taki v onu staru brtiju v Basaričekovu .. tam bi ja došel na svoje kaj bi dobil .. himper saft z sodom da mi je vse špricalo pod nos.. Al o tom bum jen drugi put pripovedal ….



Baš mi lepo zgledi naš Gornji Grad.. Videl sam ja po Evropskim gradovima takšna slična mjesta..al kaj je naš Gradec.. tega nigdo nema… A i moral sam se malo okrenut..znaš.. ja ti rad pogledim za ženskim nogami.. A kaj.. to mi je navada još od mladih dni.. Je meni moj japa.. kak su rekli vsi za nejga da je stari kurviš.. navek daval upuctva okol teh ženskih pitanja.. je rekel…. Sinek.. prvo poglediš noge.. i ak su te onak kak se spada nit vse drugo nemre bit drugač.. Onda glediš ciceke.. moraju se pomalo zibat..al ne preveč.. Rit je fest važna jer se moraš za nekaj držati.. a glava je najmanjše važna.. gda vse drugo prije dohvatiš.. glavu nebuš nit primetil…. A je.. znal je moj tatek.. Se pripovedalo da je tam na Zrinjefcu pomrdal vse kaj mu je dopalo..hmmm.. ruke.. Je moja baka.. plemenitašica.. barunica ..a nejgova mamica fort kričala…. Jenog dana buju tu na vrata lupat došle sve tvoje šoce z pinklecima v rukama.. Gdo bu vse te pajnkrte hranil.. No.. vse je dobro prešlo ……………

Pemo dalše ……….

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.