Mic po mic.. prek Griča brda ...............

nedjelja, 20.07.2014.



Mic po mic.. z noge na nogu i sam se dovlekel do Vranicanjeve vulice.. Z jene strane su stare hiže.. a z druge je velki park .. To ti je mam pozadi kule Lotrščaka.. Na tom mestu je negda davno..valjda još koncem srednjeg vjeka bil velki samostan s opaticama.. Pa je taj samostan menjal vlasnike kak i denes poduzeča menjaju.. se reče.. menađere.. Prve kaj su zgradile taj samostan su bile častne sestre Dominikanke.. Valjda su i one propale pa su ih tu nasledili fratri Kapucini.. Pa valjda nit njim ni dobro išlo i su za njima došli oni.. Pavlini.. Eeee.. ti si nisu na dugačko gruntali neg su taj samostan..cirkvu i hižu mam prodali državi …ha .. Pa je jeno vreme nutra bila naseljena nekakšna sirotinja i vse je negdo na koncu porušil za oneg drugog rata.. I od onda pa do denes je to prazni prostor.. Al ni navek tu zgledelo tak ljepo kak je zdaj.. To ti je nema dugo pririhtano v park i šetališče.. A taj ti je park na starim temeljima..zapraf podrumima oneg negdarnjeg samostana..
Dok sam ja još bil klinac dolazil sam se igrati na Gornji Grad.. pa največ tam na stari Grič gde je taki bil park .. Al je tu na mestu oveg parka bila obična blatnjava .. su to nazivali poljana.. A kak je poslednji vlasnik te blatnjave poljane bil oni grof Vranicani.. to se nazivalo..a i denes je tak.. Vranicanjeva poljana.. Pa stari Zagrepčanci jenostavno veliju..Vranicanjevo..

No.. gda sam ja tu ..kak sam rekel.. dolazil.. nisu podrumi bili zatrpani do kraja.. Sa strane Promende se lahko moglo zavleči v te podrume pa smo to i delali skup z fakinima z Gornjeg Grada.. Kak je nutra bila potpuna kmica.. doma sam fkral dve voštane svečice i škatulu šibic..i zavlačili bi se v tu luknju.. Morem ti kazat da su dole bila nekakšna dva tunela kaj su nekam išli..al se nismo ufali dalko prejti.. Malo bi se nutra zabavlali dok se negdo nebi nečega splašil..pa smo onda kak stekli bežali van čez tu luknju v zidu.. A onda su došli radniki i od zgor začeli kopati v te podrume.. Su rekli da se tu nekaj istražuje.. Se pripovedalo med ljudima da je to naredila ondašnja črlena vlast..kakti da tu negde ima zakopanog blaga.. Bi ga vrag znal dal su kaj našli..al su jenog dana vse znova zatrpali i pak je to bila samo blatna poljana.. Više se ni moglo nutra v te podrume jer su ih odzgor nafilali z kamenjem i starom šutom, kaj su od nekam dovlekli.. Pa ti je ta poljana od davnine služila gornjogradskim fakinima.. pa i odraslima za igranje nogometa.. Pred dva leta se naš Zagrebački gradonačelnik.. oni dotepenec z bregof.. najemput zbrcnul i naredil da se ta poljana vredi v park z cvetjem.. travom.. mladim drevima.. klupama.. i njihalkama za djecu.. Pa je.. lepo je vređeno.. makar v taj park nigdo nigdar ne dojde.. Zapraf.. vsako jutro tu dovodiju ljudi cucke na scanje i sranje .. na Gornjem Gradu nema nikakšne dečurlije.. nit male.. nit velke.. fakinof takaj več odavno ni.. pa se lepom parku diviju samo odzgor ptičice..a odzdol pasji dreki..

Svakog dreka se je v zajdne vreme špekuliralo da se bu tu delalo.. Negdo spametni je predlagal da se tu naredi ..hoh.. hotel.. drugi bi tu naredili koncertnu dvoranu.. treti nekakšne .. se reče.. sadržaje.. za razne špelancije.. Bi ga vrag znal kaj bu na koncu.. jedin se more kazat da je taj del ..ta Vranicanjeva poljana vredna kolko i zlato zkojim bi to pokril.. Ja sam ziher da bu jenog dana negdo tu naredil nekakšnu grdosiju od stekla i betona.. kak je i ona rugoba na drugem kraju Promenade ..



A hiže v Vranicanjevi vulici su navek iste kak i pred parstolet .. na početku je samostan oneh Čirilometodaca..pa onda par hižica v kojima više ni stanarof jer su to tu prodali .. V jeni je nekašna restavracija kaj se nazivle.. Prasac.. Ti vrapca.. pa se tu pri nam ne veli ..prasac.. neg pajcek.. mam ti je bistro od kud se je taj gazda dotepel v Zagreb.. No.. na kraju vulice je petcto let stara hiža grofa i Horvackog bana Petra Zrinskog.. Vse su te hižice v zajdna dva leta malo obnovlene pofarbane..krovi pokrpani..i tak..
Negda je v ti vulici v teh par hiža bilo velkih familja.. Narafski da je bilo dost pajnkrtof.. a v moje vreme i velkih fakina.. Pa je na Gornjem Gradu bila fest velka banda fakina.. bormeš nisi tu mogel prismrdeti samo tak.. mam bi ti narihtali nosa na tikvi.. Al mi fakini z Zrinjefca smo bili u .. bi se reklo.. dobrim odnosima z njima .. Tak da smo mi odzdol mogli mirne duše pelati pucice v kmicu na Grič.. na Promenadu.. na Vrazovo.. al v kakšni drugi zabiti vuglec na Gornjem Gradu.. A najvekši med tim tu fakinima je išel zmenom v osmoljetku i to zajdnu osmu godinu.. Ha.. je to bil Štef.. zapraf se prezival Štefančić.. Vrabec ga dal.. gda sam ja završaval osmi razred..taj Štef je več išel.. valjda .. v jedanajsti razred kolko je put ponavlal.. I narafski.. prvo su ga hitili van z osmoljetke tam v Opatički vulici.. pa je onda sprešel pol škola v centru Grada i na koncu stigel v moj razred.. v Varšafsku .. Mam se je nametnul da bu on bil najgorši.. Jeee.. al se je nameril na mene a ja mu to nikak nis mogel dopustit.. I sim.. tam.. ja sam nejga sprelemal kak vola v kupusu.. onda je došla nejgova banda z Griča Brda.. pa su njih deset meni nosa potrli… jee.. pa sam ja otpelal svoje fakine na Gornji Grad pa smo im vse lasi i zube počupali.. Nakon tega je zaglavljen mir..kak med indijancima.. i je potrajal par let.. Jedin je malo puklo gda sam ja začel snubiti jenu curičku z Matoševe vulice.. Al se je na sreču ona preselila v drugi del Grada pa je meni tak ostal nos čitaf … Kaj da ti velim.. Te dve bande fakina su palile i žarile po celomu Gradu.. Gda si se našel v kakšnoj frki negde med fakinažom v Zagrebu.. dost je bilo napomenut da si z Zrinjefca..al Gornjeg Grada i mam si dobil ausvajs.. I tak sam ti ja često visel z Štefom tu na Vranicanjevom.. fort smo morali zmišlati kak da se zvlečemo z dreka.. v školi.. f kojem smo bili vsaki čas do vuha.. Pa je mene spašavala moja baka.. plemenitašica.. barunica.. I makar ju direktor škole ni mogel zmislit kakti aristokratkinju.. imel je velki rešpekt prema njoj jer je znal da moja baka ima svršene škole v Pragu.. Beču i Milanu.. da ona govori četiri jezika.. da svira klavir.. da je pol sveta sprešla i za zajdneg muža imela Češkog industrijalca.. A siromak direktor je imel samo šumsku partizansku školu.. valja je ispita polagal negde v Užicama.. No.. moj pajdaš Štef ni imel te sreče.. tatek mu je bil pijanec.. mamica se naokol flojsala.. dječica se skitala posvud naokol.. I moj Štef je tri meseca pred konec škole završil v Turopolju v Popravnem domu …ha … Jee.. pozabil sam kazat da je i moj tatek sređival na svoj posebni način nekakšne nesporazume z mojom razrednicom… Ti vrapca..kam sam ja prešel.. al..kaj.. prisetil sam se malo ..razmeš ……



I tak.. stigel sam do Promenade… do Štrosa..zapraf do Štrosmajeroveg šetališča.. Znaš.. nigdar mi nebu bistro zakaj se najstareše Zagrebačko .. Gornjegradcko šetališče ne imenuje kak je to bilo mam z početka.. Južna Promenada… Maa.. je da je oni Štrosmajer imel velkih zasluga v Horvackoj..al je i bil velki Jugoslaven.. jebal ga vrag .. pa ima on v Zagrebu i vulicu.. i trg.. i galeriju.. školu..pa zakaj mora imeti i najlepši del našega starog Grada.. A daj pogleč kaj piše na oni gitri.. Štrossmartre.. kak da smo v Parizu a ne v najlepšem gradu na svetu .. Zagrebu.. Zbilam si svakaj dopuštaju ti bedasti dotepenci v Gradckoj upravi.. zakaj se to tu ne nazivle Promenadšpancir..al nekak po drugač na domačem.. No.. tu se ništ nemre dok nam v Zagrebu upravlaju oni kaj su iza svojih vrat obesili opajnke.. Samo neka se mladi tu zabavlaju po kmici.. muziciraju.. predctavlaju.. slikaju.. i druge špelancije izvodiju …



Evo… hitil bum još jeno oko na naš lepi i dragi Zagreb Grad.. vse mi je žal, otiti z oveg mirneg mjesta.. Al me več pomalo i noge boliju..a moram ti priznat da sam žedan kak graba.. To znači da bi mi se moglo desit da..se reče.. dehidriram .. ti vrapca kakšna komplicirana rječ.. A da se to ne desi pem ja pronajti nekakšno zgodno mjesto spodi kakšneg suncobrana.. gde v miru morem spiti barem dve Ožujske z citronom.. Narafski.. moram imeti dobar pogled na naše lepe Zagrepčanke ..ha ….

Imajte se dobro ………

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.