…. Noro vreme ……

četvrtak, 31.07.2014.

..a tak.. malo pripovedam sam z sebom... ha .....

Denes pa nis nikam dalše od Trgača prešel.. vreme ne dopušta nikakšne dugačke špancirancije .. Oblaki tak visiju znad naše Medvednice..a kmično je kak da je vreme večere.. Vsaki čas kakšna kaplica opadne kak da nas vse opominje da bi moglo bit i goršega.. ljudi ni nšt po vani ..vsi su ziheraški ostali spodi svojega krova..
Baš gledim tu na vuglu Praške dve častne sestre.. ti vrapca..jena manjša je dost zgodna.. gda bi joj oblekel malo kraču kikljicu i del visoke pete.. nebi se imelo kaj prigovorit.. A još ktomu nosi moderne očale.. pa još i pametno zgledi.. je.. A ja sam tu v šturcu pa samo gledim sim pa tam..pa nekaj šklocnem z aparatlinom .. Bormeš sam tu na jenom mestu stajal jeno pol vure.. A te dve časne su klepetale i klepetale.. mahale z rukama.. klimale z tikvama.. Ha.. pa se ja pitam o čemu te dve imaju tolko za pripovedat.. tam su v svojemu samostanu zaprte zmed četiri zida..hmmm.. kakšne one imaju doživlaje za povedat .. Ha.. vrabec ga dal .. morti se kaj zanimlivog pri njima događa.. ha.. trebalo bi to videt znutra da bi človek mogel znati.. samo kaj nutra med njih nemreš.. Škoda.. morti bi baš bilo lepo…ha …….maaa.. molil bi ja znjima očenašeka…ha ……



A na Trgaču kak i navek.. osečam se tu kak v svojemu dvorišču.. Jezušek..kaj ja vsega pamtim z teg našeg lepog Trgača.. mogel bi naškrabat libru debelu kak tri Biblije skup.. Pa ja se tu vrtim od svoje pete godine živlenja.. Z pet let sam se več sam išel igrati na Zrinjevac.. narafski.. pa bi z starijima dečkima zbrisal vse do Trgača.. A moja je baka fort pazila na mene čez oblok.. dežurala je kak žandar .. i čim bi vidla da me ni na vidiku.. mam bi se našla dole i dobežala po mene na Trgač.. A mi smo fakinčeki navek na Trgaču bili tam na Cesarčevoj livadi prek puta Gradcke Kavane.. Tam je od gda ja pamtim zgledelo kak i denes zgledi.. hoču kazat da je tam od navek bila trava. I još par dreva više neg denes.. i ni bilo teg zida kaj denes zapira te stare hiže.. pa smo se mi deca tam valjali skup z cuckima.. V ono vreme se na Zrinjefcu ni smelo po travnjaku hoditi.. mam bi te naganjal čuvar parka.. pa smo onda bežali na tu Cesarčevu livadu.. A največ smo na Trgaču sedeli na vuglu Praške.. tam gde su negda svoje poslovanje imeli Cigani.. čistači cipela.. pokraj oneg negdarnjeg starog šekreta kaj je bil pod zemlom.. tam smo sedeli pri fasadi hiže na trotoaru i gledeli i brojali avtomobile kaj su prolazili.. Znaš.. v ono vreme je Praška vulica bila dvosmjerna za avtomobile a i trajvan je pelal.. V to doba još nisu taksiji stajali v Praškoj neg tam na početku Petrinjske.. No.. i tak bi mi gledeli avte i kričali.. Puj pečat moj nikad tvoj.. Kakti smo za sebe birali dobre avte.. A praf za praf.. onda i nisi imel kaj zbirati med avtima.. vse sami prastari Fijati.. Citroeni.. Borgvardi.. Simke .. Dekaveji.. i narafski.. oni mali Fičeki…. Al nama je bilo zanimlivo.. A ja bi vsaki put dobil špotancije kaj sam zbrisal z Zrinjefca na Trgač.. Pa bi baka nakefala i te moje starije pajdaše.. su oni bili z susedctva.. A oni su kričali.. Teta.. nismo ga mi zvali.. sam je došel za nama.. . A moja baka.. plemenitašica.. morala je to moje .. se reče.. izbivanje dalko od hiže referirat mojem tateku čim je of došel domof.. Ha..a on je kak i navek mahnul z rukom i rekel.. Aaaa.. pusti ga.. mužko je …. Jeee.. Trgač i Zrinjevac.. pa vse do Kolodvora je bilo moje ogromno dvorišče… ha…..



Ipak bum ja pomalo zbegel na zapad.. nemam potrebe čekati da se nekaj zlije z neba.. A nebo ne da je oblačno kak zna biti neg je potpunoma sivo i kak da se zpustilo do samih krovova hiža.. Nebu dobro.. gruntam si ja.. nikam dalše od Ilice.. ak se debelo zlije ta voda z neba.. lahko pobegneš v kakšni štacun ak baš ni brtija pri ruki … I onda po štacunu razgledavaš kak da si prava mušterija.. A zgodna ženskica kaj nutar prodaje hodi za tebom pa te pita kaj trebaš.. pa ti nudi ovo..pa ono.. A ti samo klimaš z tikvom kak da se nemreš odlučit.. I na koncu prejdeš van jer ti postane ..se reče.. bedasto.. a ženskica ti ziher spominje mamicu sam se ne čuje…ha ….. Pa nis ja tak jemput naredil.. Znam ja ……



Baš gledim te stare hiže v Ilici.. sam ti večne jemput rekel da su skorom skroz prazne.. nit gdo stanuje v njima nit gdo kaj dela v štacunima.. A vse ih je više takšnih.. jeee.. tima je presuđeno da ih buju rušili..samo je pitanje vremena gda se bu do zgodilo.. A največ se zgodi prek subote i nedelje..gda je manjše ljudi po vulici.. i gda v podelek projdeš Ilicom.. videl buš samo kak na kamijon tovariju stare cigle i šutu.. I onda meni dojde da plačem od žalosti.. Kolko je hiža v našemu Gradu tak zrušeno v zajdnih petnajst let.. sam te na njih podsječaju nove moderne hiže..zapraf škatule od betona stekla i železa … A kaj.. Ništ……valjda tak mora bit ……I nas bu vrag zel gda dojde vreme….
Tak na vsakih par korakof čez Ilicu naideš na kakšnu staru hižu..al više njih na kupu.. kaj im je sudbina zapisana.. Na.. tu je bil ona lepa ..stara.. poznata restavracija .. Tri srca.. i je imela lepu bašču v dvorišču.. pod brajdom.. Narafski.. nema je več petnajst let.. Pa su te hiže kupili.. nemreš verovati.. Kinezi.. i su jeno vreme tu imeli restavraciju.. pa onda štacun z onom bofl robom.. a zdaj je več par let vse zaprto.. ni videti nit Kineze nit koga drugog …
Malo dalše dole v Ilici je negda bil stari šušter kaj je vmrl je bilo par let zaprto.. Od nema tomu dugo je pak odprto i to je nazaj šušteraj..al samo za poprafke cipeliša.. Pa je čak taj mladi človek.. a to je sin od negdarnjeg šuštera.. to otprl ..kak je rekel.. da se ne zaboraviju stari zanati i obrti.. I za to je dobil potporu našeg Gradckog Poglavarstva .. A ta potpora znači da of sinek Ferdinand more tu delati taj stari šušteraj a da ne mora plačati nikakšne poreze.. Pa lepo je to da se v našemu Zagrebu tak dobrohotno gledi na te stare zanate i obrte.. Pa je taj tu Ferdinand bil neki dan na televiziji i žalil se je..da se lanjske jeseni nit jen učenik v Zagrebu ni zapisal za učenje postolarskog zanata.. Kak vse zgledi.. teh par takšnih šuštera .. mogel bi ih zbrojit na prste jene ruke v Zagrebu.. bu za kratko vreme potpunoma nestalo.. Tak je i sa starim šnajderima .. remenarima..torbarima.. i još kolkim starim obrtima.. a nekih več davno ni ……



Viš..Ja se navek veselim gda sretnem starog Đuru kaj se klati.. štropoče i cvili po tračnicama.. I taj je stari trajvan zanimlivi del moje Zagrebačke povjesti..Pa sam ja nekaj o tem trajvanu več nekolko put škrabal.. se više nit ne sječam gde.. Eeeee.. to su bila vremena avantura kakšnih današnja djeca i fakini po Zagrebu nigdar više nebuju osetili nit doživeli.. ja bi rekel da se moje vreme nigdar več nebu ponovilo.. Nestala je ta moja Pulfer generacija.. A vsi se slažeju da su ta stara pedeseta i šezdeseta leta bila nekaj kaj se nigdar nemre pozabit, al nit ponovit.. Po vsim pitanjima je to vreme bilo nekaj posebnoga .. Narafski.. med te posebnosti se posebno treba zabiležit .. da su još bolše bile posebne v našemu prelepom Gradu Zagrebu … Gdo nezna.. a gdo mu je krif …ha ………..
Čuj.. počele su nekakšne debele kaplice padat od zgor.. malo prije mi je pajdaš javil da pri moji Kustošiji dež curi kak da se onom gore na nebu bradatom korito prošupljilo.. I zdaj se moram odlučit.. bežati na trajvansku stanicu i dostignut onog starog klimavog Čeha..a to je vse v vsemu deset dobrih korakof.. Al skoristit.. se reče.. alternativu..ha.. kakšna dobra rječ.. i zajti tu v brtiju kaj je na dva i pol koraka.. Narafski da sam zabral ovu drugu.. veliju ..soluciju.. Ti vrapca kak sam se začel pametno izražavat..ha .. pa nis ja zabadaf išel pokraj škole..ha .. A ovu tu brtiju ti drži jena zgodna ženskica ..tak..srednji godina.. zove se Petra.. A ja ti nju poznam več dost dugo kaj je ona držala pravi nočni bar v Kustošiji na Ciglani..mam pokraj Kustošijanske Name .. Pa kak taj bar ni baš bogznakak dobro posloval..ga je zaprla i tu znova začela v brtiji…. Nije nit tu nekaj posebno gužvancija… to je takšni del Ilice gde se nikaj ne zbiva.. po hižama vse samo stari stanari.. nema ..se reče.. klijentele.. ha ..evo spet mene z finim izražavanjem.. Zbilam neznam kaj mi se to događa.. vse sam bolši i bolši.. No.. zdaj bum si tu pri Petri spil koju Nesicu od Vanilije i malo popričal z ženskicom.. pa znam ja tu često zajti i njoj je navek drago …
Bormeš.. dečki.. zadržal sam se pri Petri dobre pol vure.. zbrisal na trajvan.. dopel se do Kustošije i hitro zbegel domof.. A onda se nebo otprlo kak da bi škaf zvrnul.. Vrag ga zel.. začelo je pljuštat kak z vatrogasnog šmrka.. veter je to vse začel nositi na vse strane..a zagrmelo je tak da su se pri meni šajbe na oblokima tresle.. Velim ti.ja… začel je Armrdong..Ne.. Aarmagond.. Ne.. ti vrapca.. Armagedon.. jedva sam se setil…uhhhh….

Serbus…. Imajte se dobro ………

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.