Jesenske špancirancije …………..

ponedjeljak, 20.10.2014.



Znaš .. nekak je jesen to vreme gda človeka primi ona nostalgija bolše neg drugač.. A kaj.. leto je prešlo.. znjim i fine ledene Ožujske z citronom.. pucice si več navlekle rubače.. hlače.. pa i čižmake.. još par lepih dni.. pak bu nazaj dež curel.. veliju več za dva dni.. nebo bu postali sivo.. sunčeko se bu zkrilo.. a zima bu za čas lupala na vrata…I tak je zdaj baš dobro vreme da se človek još jemput prešpancira.. a kam drugam ak ne na dobri stari Gornji Grad.. Pa čez Streljačku prema gor.. sasvim polahko.. da dugše traje ….



Hitiš jen dugački pogled dol čez Mesničku.. na Ilici gužvancija galama.. trajvani drndaju.. ljudi klepečeju.. avti trubiju.. a ovde gore mir i tišina.. Viš.. Mesnička je sva z kockami naređena.. pa je naš gradonačelnik.. oni dotepenec z bregof.. i cirkusa malo tu delal.. Ha.. pa ni za dugo.. baš su ga znočka zaprli v bajbok.. kak zajdneg gangstera.. baš se ja z tim i ne slažem..al kaj.. Doduše on i ja se znamo dugačka leta.. navek smo se svadili i kleli..a se na človeka navikneš a onda ga zapreju.. Kirega buju ljudi zdaj kleli…



Jezušek.. kak mi nekak denes težko ide ti pentranje gor.. al bum nekak zgural.. Tu na levo od mene bageri kopaju starog brega.. iščeju stare gradcke zide.. podrume.. kosture.. bi ga vrag znal.. Znaš.. nigdar više tu nebu kak je bilo.. Pa ja ne sumnjam da buju to lepo zrihtali..al.. meni bu navek pri srcu ostalo onak kak je do ščera bilo.. A baš su i zkopali oni del starog Griča gde su bile one stare ofucane klupe gde smo curičke pelali v črnu kmicu.. Eee.. to su bili lepi cajti.. Na starom Griču bregu.. klupa v šturcu v šikari.. kmica.. od zgor samo Mesec svetli .. a ti na klupi muku mučiš z curičkom v krilu.. Hmm..zapraf z halterima i najlonkama….Kak zgledi.. nigdar tak više nebu.. A kaj.. Ništ.. pemo dalše ….



A na stari Promenadi prava bogata jesen.. Pogleč samo kak su se v vse farbe zrihtali stari kostajni.. tak je tu lepo stati i gledeti tu lepotu.. A gor v ovi palači oni prognozeri zmišlaju kakšno bu zutra vreme bilo.. pak bu oni Vakula vsega nadrobil nafčer na televiziji.. Morem ti kazat da se čist komotno osečam brez one moje ambrele .. več dva dni ju nis trebal.. al več zutra bu se nekaj zmenilo.. veli oni Vakula..al i mene draplje po levi nogi skroz gor od riti pa do maleg prsta.. Vrabec ga dal.. jedva sam osušil cipeliše od prošleg dažda … No.. treba skoristit dok lepota traje..



A tu na Vranicanjevom spodi Lotrščaka navek malo zastanem i se setim svojih starih pajdašof kaj su se tu okuplali.. Aaaa. prava je to banda bila.. Štef.. Braco.. Ludva… bi ga vrag znal gdo je još na ovem svetu ostal.. nigde nikog nis srel več od davnine.. Pa nit nis nikaj čul o oni lepoj curički Mirjani z Matoševe vulice.. Zbog nje sam tu i batin pobral kaj su tu domaći dečki držali pravo na vse puce z Griča brda.. ha .. Nis ju videl od srednje škole… A je da je Vranicanjevo denes lepo zrihtano.. milina.. al kaj.. nema tu više nikoga.. nit slučajneg prolaznika.. Jedin vjutro pelaju dobri Purgeri tu cucke na scanje i srajne… Eeeh………..



Znaš kaj.. lepo bum se tu pri Kulmerovi palači smestil v kafič od one Vištice.. vražja ženska.. kaj ta vse ne spelava.. Pa ja nemam nikaj protif nje ..al konobar joj jedva hodi od ljenosti ..Projde pol vure dok ti prinese tu Nesicu od vanilije.. a kak je polahki kak šepavi puž.. gda stigne več je Nesica mlačna.. Aaaa.. baš mi paše na jutarnjem sunčeku.. I tak sam si lepo zadremal da sam skoro vrit poslal konobara gda je konačno prinesel tu Nesicu i zbudil me.. Još je rano.. nema nikaj ljudi..a nema nit đakov tam pri negdarnjoj šestoj gimnaziji.. Prek puta na krovu Dverca vrabčeki žifkaju.. sa Vranicanjevog se čuje cucak kak laje.. i to je vse …



Narafski.. navek ja tu na Južni Promenadi zastanem pokraj svojeg pajdaša Gustava.. Fort si on i ja imamo nekaj za pripovedat.. on meni kak je negda bilo.. ja njemu kak tak više nigdar nebu.. malo ogovaramo dobre Horvate.. a onda ja na svoju stran..a stari Gustaf ostane gledeti svoj Zagreb i čudit se kam je to svet prešel ……..



Tak polahko moja špancirancija po Gornjem Gradi pe koncu.. Evo.. več se čez obloke z gimnazije čuje kak mladi nutra galamiju..a ja bum dole v nizinu čez Zakmardijeve štenge.. Još se malo obrneš i nekak z žalom gledim .. kak da bi najrajše tu ostal.. No.. bu još prilike sim dojti………



Viš.. tam na železnom plotu pri vidikofcu z istočne strane .. zapraf na koncu Promenade se odnavek ostavlaju poruke i želje.. zapraf.. nisu to pisma nit papiri nit svileni rubci.. neg pravi železni lokoti.. Naškrabaš na lokot svoje ime i ime svoje najdraže..pa onda lokota zaklučaš na tu štangu.. Pa to znači lubaf vječnu.. Bum ti rekel da sam negda davno i ja svojeg lokota tu zaklučal..Al se je ta železna ograda tolko z tim nafilala.. da je postalo moguče da se bu i ščupala z poda i zida od težine.. Pa su onda pred dost leta plota odpilili i lokote poskidali.. Al kaj.. mladi pak tu mečeju i dalše svoje lubavne lokote.. Kaj ti nemaš tu svojeg lokota…ha …kaj čekaš…..

Imajte se dobro ………………

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.