Štrapacirung …. od sim..spram tam ….

subota, 15.11.2014.

Jajca ...........

Tak sam ti se i ja našel na sasvim drugem delu sveta.. Moraš koji put i v periferiju prejti nekaj zbaviti.. pa sam se ja tak našel tam na Bukovački cesti.. sva sreča nis trebal uz breg hoditi.. sam bi mi još to falilo.. No.. zbaviš kaj imaš.. i zdaj moraš nazaj.. a nazaj je navek lagše iti gda znaš da se buš vrnul v domaju.. I gda sam več tu gde jesam.. bum se malo navrnul tri metra sim pa tri metra tam.. Of pu sam začel pozadi riti oveg tu atletičara.. veliju da je to bacač diska… pa je da nekakšni tanjur drži vruki..al ga več davno ni hitil nika




Znaš.. to je tu mam pokraj Dinamovog stadijona.. razmeš.. to je negdar bila zagrebačka provincija.. denes je periferija.. a veliju da je Zagreb još dalko tam pri istoku.. Dakle.. tu na periferiji su se začeli delati pokraj stadijona i drugi Šporcki .. veliju ..tereni.. to su ti denes poznati kakti Svetice.. No.. da bi se označilo da se tu dela o športu..tam negde z početka šezdesetih su tu postavili teg velkog brončanog športaša z golom guzicom.. Jezušek ..kakšnu je to sablazan naredilo med Zagrepčancima.. Mužki si samo klimali z tikvama.. bi ja rekel da njih ni smetalo kaj se jajca i pimpek na javno pokazivleju.. ženske su več na saf glas prigovarale da je štetno za dječicu.. a zaptaf su bile nezadovoljne kaj je taj pimpek nekak ispal premali…ha .. jedin su se stare babe križale gda su pokraj tega golog prolazile..
Pa su hitro vsi pozabili da taj gologuzi tu stoji.. V ono vreme tu ni bil park nit cvetje nit grmlje.. Bilo je pusto mesto pa se je taj tu videl z vsih strana nadalko..
I jenog dana su se fakini dosetili i za jen Vuzem su tem brončanom ..ofarbali ..jaca.. v žutu farbu.. Ha.. kakšna je to bila smijurija.. pol Grada je došlo gledeti ta jajca gda su to objavili v cajtungami.. pa je ondašnja gdacka vlast to dala oprati i vse je bilo vredu.. pa se to ponavlalo vsakog leta za Vuzem.. I nigdo se ni preveč ljutil zbog tega …
Al tam z konca šezdesetih gda je v našoj Horvackoj bila našpičena ona.. se reklo.. unutrašnja politička situacija.. pa je vse smrdelo na nekakšne ustanke.. pobune.. revolucije i kaj ti ja znam.. zapraf vse znam al nebum zdaj preveč o tomu.. No.. su one črlene vlasti fest pazile kaj narod dela kam hodi.. spredi cirkvi su udbaši žbire držali.. pa su po vsim brtijama žbiri poslušali kaj narod pripoveda.. i tak.. bila je velka diktatura .. I baš v to vreme su se te črlene vlasti fest našpinčile gda je to leto negdo pak ovem guzonji jajca ofarbal..a spodi ostavil tablu.. Hrvati sretan Uskrs… Eeee.. to je bila velka tragedija za vlast.. mam su velku potragu naredili za onimi kaj su to naškrabali .. Narafski.. pohapsili su vagon ljudi..pa nisu ništ našli.. Jajca su mam oprali.. al su več drugo jutro pak bila ofarbana.. I tak z dana do drugeg dana i na koncu su panduri tu dežurali i čuvali jajca.. No.. Vuzem je prešel i jajca su ostala na miru… Sledečeg leta.. pak su domoljubi odlučili truca delat črlenim vlastima.. pa su dva študenta po kmici prišli tem guzonji i ofarbali mu jajca.. Al..kaj.. z grmlja su zleteli panduri i vudri po toj dvojici tak da su ih skorom fbili.. jen od njih je i ostal invalid od teh batin..a obadva su završili v reštu na leto dni..Se razme.. drugi dan naši fakini nisu došli jajca farbat po kmici neg su ih ofarbali vsred belog dana gda panduri nisu pazili..ha .. Narafski pak pri sledečem Vuzemu su panduri tu postavili stražu.. Al su oni kaj su znali kaj treba delat začeli gruntat kak bi se jajca ipak ofarbala.. Ni bilo sam tak dojti.. je naokol bilo dvajset pandurof.. policjotcki avtomobili.. i ona Črna marica.. Eeee. kaj zdaj..
Ovak i onak.. dogovor je spravlen.. V celu tu ..se reče., akciju farbanja jajca.. su bili okupleni mladi ljudi.. domoljubi.. su ih nazivali nacionalistima.. Da se nebum preveč falil.. i ja sam bil v tim.. se reklo.. protudržavnim elementima.. nakon debelih batin i zatvora kaj sam zaradil 1968. leta za vreme študenckih demonštracija .. Tam sam ja i začel svoje drugo.. novo vreme živlenja.. Pa bu to morti jena druga pripovetka..


I tak.. naređen je ratni plan pod nosom ondašnje Milicije .. v biblioteki pri Matici Hrvatskoj v Matičini vulici.. pa gde buš se bolše skril neg pri pandurima na dva koraka.. Daklem.. određene su četiri grupe mladih ljudi koje su trebale izvršit farbanje jajca..pa i još nekaj uszput.. To je godina 1970.. par dni pred Vuzem.. Tu smo se noč okol tri vure vjutro poskrivečki okupili na dogovorenim mestima okol teg mesta.. pa to i ni bilo sam tak.. kaj je posvud okol teg brončanog bilo na sto metri vidljivo.. V ono vreme ni bilo teh velkih hiža kaj su denes na vuglima Maksimirske.. Bile su to stare hiže jednokatnice a okol njih vrti i vočnjaki.. grmlje.. drveni ploti.. Tam gde je denes uprava Zološkega vrta v onem lepom parku je v ono vreme bila ta zapuštena hiža i okol nje gusta šuma.. Ee.. tu su bile skrite dve grupe kaj su došle.. jena čez Petrovu vulicu i druga z Jordanofca prek Rebra.. Jena grupa ..a v grupi je bilo po pet..šest fakinof.. se več nafčer okupila v jeni stari hiži na vuglu Maksimirke .. tam gde je bila fajn dugo fabrika poplona.. A jena grupa je več celo popoldan špilala nogomet na travnjaku gde su denes oni teniski baloni.. Tu je i bilo fajn grmlja i negda je tu raslo drveče.. Praf za praf.. ta grupa je tu celo popoldan med sami pandurima bila.. jer su i panduri svoje velke snage baš tu postavili.. No… bedasti panduri nisu nit posumnjali v te dečke.. kak je za Vuzem več dost rano kmica.. nigdo ni primeti gde su ti dečki med grmljem.. Svaka je grupa imela po jenu piksu žutog kričavog laka za železo farbat i po dva pemzla.. kak god da se stvari okrečeju.. farba je morala završit na tem guzonji na jajcima.. pa makar i na tikvi ak drugač nebu … I dalše ovak…. Tri su vure vjutro …

Jena grupa z one šume gde je ona uprava Zoo.. je zletela prek trajvanske štreke i dotrčala prema pandurima.. hitili su farbu med pandure i začeli bežat praf po Maksimirski cesti spram stadiona Dinamo.. tam se je bilo lahko prek železnog plota prehitit i nestati v kmici.. V ono vreme je Dinamof stadion sasvim drugačije zgledel neg denes ..
I dok je ta grupa bežala i pol pandurof je bežalo za njima..al nisu nikog uspeli vlovit.. V taj čas je z one iste šume zletela i druga grupa .al su oni farbu hitili na policajske avtomobile kaj su bili spredi teg spomenika.. narafski.. i mam začeli bežati gor po Maksimirskoj spram Kvaternjaka i v prvu vulicu desno i nestali med onim malim vuličicama.. I za njim su krenuli panduri..al zabadaf.. Za to veme je stiglo još nekolko policajskih avtomobila i još pandura.. Stanovniki z tog dela su vsi bili na oblokima.. a neki su i zišli na vulicu i gledeli kaj se to zbiva … Jajca još nisu bila pofarbana .. Prešlo je tekar deset minut prek tri vure …
Zdaj je na redu bila grupa gde sam i ja bil.. To je bila grupa z najmlajšim dečkima i bile su i dve cure znama.. Mi smo bili pozadi plota jene od starih hiža baš nasuprot nosa oveg gologa.. bili smo najbliže.. Ali mi nismo imeli farbu neg.. kamenje.. A baš to kamenje su v cekerima donesle te cure kasno nafčer.. kakti su ušle v dvorišče te hiže.. I tak..vsaki od nas je imel v rukami po dva .. tri kamena.. one velke batude.. Eee.. mi smo zdaj trebali bombardirati z tim kamenjem po policajskim avtima.. Jen.. dva.. tri.. i vudri.. kamenje je letelo.. panduri su se sklanjali natraške od avtih..Par šajbi je prešlo kvragu.. Mi smo to pohitali i dali se v junački bjeg prek teg dvorišča v drugo dvorišče i tam čez Zvonimirovu dalše med vuličice..
Dok su panduri dohajbali do teg dvorišča.. nikog ni bilo nit na kilometar.. A to je bil pravi čas za onu četvoricu kaj su ostali tam v grmlju pokraj pandura gde se denes tenis špila.. Narafski.. panduri su vsi bili na drugi strani .. a ovi su skorom pa komotno ofarbali jajca tem gologuzom.. i pobegli prek Svetica na Peščenicu.. Se razme.. vse je to zapraf velka hitrina .. pa je taj guzati imel i vse noge žute.. To prijepodne su došli nekakšni radniki i z benzinom čistili i strugali tu farbu.. Ni to moglo prejti v tišini.. su treti dan pak bile pune cajtunge o tomu.. Narafski.. vsi su novinari škrabali o vandalskom činu huliganskih hordi koje su čak i Miliciju napale..
Bile su velke istrage med Domoljubima i mladima po školama i fakultetima.. Mnogi su odpelani al pozvani na.. se reče.. informativne razgovore.. Bila su to napeta vremena..
Nigdo taj put od cele te naše velke grupe ni bil vlovljen tu noč.. Ja i moja grupa smo čubeli pokraj nekakšnog starog skladišča v Livadarskom putu..a čim je svanulo smo one dve pucice otpratili domof .. Nakon par dni smo se vsi sastali na čagi v Študenckom centru .. Tu smo čuli da su dečki z najstareše grupe tu noč i pištole imeli z sebom ..



Tak.. nakon tega svega je bilo puno raznih.. bumo rekli akcija.. Več !971. leta na proletje .. gda su v Zagrebu začeli progoni domoljubnih Hrvata .. hapšenja i batinanja..ja i petorica Zagrepčancof smo se zatekli v oni JNA v Ohridu v Makedoniji.. Gda je do nas doprla vijest kaj se v Zagrebu zbiva.. svlekli smo uniforme nabavili civilnu obleku i bežali prema Zagrebu..
Od nas šest samo je jen došel do Zagreba i tu su ga v haustoru več čekali panduri.. Mene su vlovili v Beogradu na atobusnom kolodvoru.. a druge negde uzput.. jer smo od Skoplja dalše vsaki sam bežali spram Zagreba .. Narafski.. osuđen sam za protujugoslavensku djelatnost na šest mjeseci strogog vojnog zatvora.. uz nadoknadu služenja vojske..!971. sam došel v JNA.. a koncem !973. sam pušten.. Nakon tega je bilo 9 godina i 3 mjeseca stalnog nadzora..
Jen sam od suosnivača Društva Političkih Zatvorenika i još se denes falim z iskaznicom broj 001. To su mi dali kakti najmlašjem med njimi.

Maa.. tak sam se malo prisetil gda sam videl oveg z golim jajcima..koja su još navek zelena od prošleg Vuzema Pemo dalše .. ima još fajn do trgača ......

Serbus .........
trong>






Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.